dinsdag 21 augustus 2012

Mijn Eerste Schooldag

Er zijn mensen die zo zelfverzekerd zijn dat ze haast nooit zenuwachtig zijn. Nou, ik ben niet zo iemand. Toen ik vanochtend opstond was ik erg gespannen. Het was niet heel erg, ik kon nog normaal op mijn benen staan, maar ik was op een gegeven moment wel een beetje misselijk. Natuurlijk was er helemaal niets om zenuwachtig voor te zijn. Zo gaat dat altijd. En je zou denken dat ik dat nu dus wel weet, maar nee. Ik leer blijkbaar niet snel. Mijn moeder bracht me er heen. Dan kon ze ook gelijk met mijn mentor kennismaken en zo. Ik heb trouwens een hele aardige mentor. Het enige nadeel aan hem is dat hij wiskunde geeft. Mijn andere mentor geeft Frans. Ook niet mijn meest favoriete vak, maar ja. De dag begon met een jaaropening. Daarin werd van alles verteld en er werd een soort van toneelstuk gespeeld. Het thema van dit schooljaar is: ‘Bouwen Aan Je Toekomst’. Ik wist niet eens dat ze elk jaar een thema hadden. Op mijn vorige school was dat niet zo. Maar er zijn nog meer verschillen tussen mijn oude school en mijn nieuwe. Op mijn nieuwe school zijn de kluisjes goedkoper, je hebt maar zeven lesuur per dag, de leraren moet je bij de achternaam uitspreken en volgens mij wordt er ook beter in de gaten gehouden of er niet gepest wordt. We hebben niet gewerkt vandaag. Er moest nog zo veel geregeld worden. Ik heb nog niet eens een account waarmee ik kan inloggen op het domein. Ik moet het voorlopig doe met het leerlingenaccount. Daar kan iedereen op. We hebben het rooster en de schoolregels doorgenomen. En ik heb natuurlijk kennis gemaakt met mijn nieuwe klasgenoten. Het zijn allemaal aardige kinderen. Ik hoop dat ik er snel helemaal gewend ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten