donderdag 2 augustus 2012

Zomer

De zomer brengt warmte en vreugde met zich mee. Tenminste, voor zolang het duurt. Hier in Nederland kan het weer in juli ongeveer hetzelfde zijn als het weer in oktober. Dat hebben we afgelopen maand wel gemerkt. Regen, regen en nog eens regen. Hier en daar een zeldzaam zonnige dag, maar voor de rest... En nu is het augustus en kunnen we hopen op een maand met meer zomerweer. Augustus is trouwens ook de maand waarin ik jarig ben. En de maand waarop mijn nieuwe school begint en we op vakantie gaan. Het moet dus gewoon lekker weer worden. We zijn gisteren in ieder geval goed begonnen. Het was ruim twintig graden bij ons en dus zijn we naar het zwembad gegaan. We hebben in de buurt van ons huis een buitenzwembad waar we vaak heen gaan. Dat wil zeggen: mijn zussen en ouders gaan er vaak heen. Ik ga niet zo vaak mee. Niet dat ik niet van zwemmen hou. Ik vind zwemmen juist heerlijk! Ik voel me in het water altijd licht en vrij. Vooral als er niet veel mensen om me heen in het water zijn. De reden dat ik niet zo vaak mee ga is omdat ik er niet zo van hou om (op het droge) in mijn bikini rond te lopen. Ik voel me dan altijd zo bekeken. Vreemd natuurlijk, want iedereen doet het. Toch denk ik dat ik niet de enige ben die dat heeft. Hoe dan ook, ik besloot gisteren om toch mee te gaan. Deels omdat het echt een hete dag zou worden en deels omdat mijn vriendin J dat wilde. Zij ging daar ook heen, samen met haar ouders. Zo kwam het dus dat ik die dag toch bij het zwembad te vinden was. We hebben het er heel erg leuk gehad. Ik heb heerlijk gezwommen en in de zon gelegen. Echt bruin ben ik niet geworden, maar ik ben wel... verbrandt! Mijn schouders gloeien nu nog na. Die avond bleef J slapen, dus het werd nog een gezellige boel. Het plan was eigenlijk dat we samen in de kamer van mijn zus gingen slapen, die is namelijk groter dan de mijne. We hadden alles geregeld. We hadden de luchtbedden klaargelegd en we hadden alles wat we nodig hadden naar haar kamer verplaatst. Helaas kon zus lief uiteindelijk toch geen afstand nemen van haar kamer en besloten we maar om terug naar mijn kamer te gaan. Dat werd dus weer alles verslepen. We hebben die nacht gelukkig redelijk goed geslapen, al geloof ik wel dat J een beetje krap lag. De volgende dag gingen we naar haar huis. Ook dat was heel erg gezellig. De tijd vliegt als je het leuk hebt. Voor mij lijkt de winter ook veel langer dan de zomer. Al heb ik niets tegen de winter. De winter kan ook heel erg gezellig zijn, vooral met Kerst. Toch zijn de mensen meestal vrolijker in de zomer, omdat er dan veel meer en veel langer zonlicht is. Ik heb ooit ergens gehoord dat dat invloed heeft op de stemming van de mens, omdat de mens, net als een plant veel zonlicht nodig heeft. Nog een voordeel van de zomer is trouwens dat je luchtige kleren aan kunt doen. Ik vind het heerlijk om jurken te dragen. Het liefst van die lange waar geen legging of rok onder hoeven. Ik ben niet zo geïnteresseerd in kleren, maar jurken vind ik wel geweldig. In de winter draag je niet zo snel van die lange jurken waar geen legging of rok onder hoeven. In de winter draag je meer dikke truien en strakke spijkerbroeken. Bah, ik kan er nu echt niet aan denken. Ik vind de zomer dus veel fijner dan de winter, maar dat komt natuurlijk ook doordat ik in dat seizoen jarig ben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten